Od kilku lat rośnie w Polsce popularność biurowego sprzętu poleasingowego. Nie ma się co dziwić, w wielu firmach używana elektronika spokojnie spełni swoje zadanie, a dobry sklep mający w swojej ofercie taki sprzęt, bardzo dba o sprawdzenie go przed wydaniem. Innymi słowy, tego rodzaju zakup jest uzasadniony ekonomicznie, a zazwyczaj też nie stanowi on żadnego problemu dla pracowników.
Jeżeli chodzi o najkorzystniejszy cenowo zakup, to w tym momencie trzy pozycje dają ogromne oszczędności:
– Monitory
– Komputery stacjonarne
– Serwery
Szczególnie serwery używane zalecane są firmom, które planują na nich trzymać głównie pliki wewnętrzne. W zdecydowanej większości firm traktowane są dobrze (osobne pomieszczenie, monitorowanie temperatury i wilgotności). Dzięki temu, nawet wieloletni sprzęt potrafi działać bez zarzutu. Oszczędność na jednej sztuce potrafi sięgać 6000 zł.
Dobrym zakupem są również markowe komputery stacjonarne. Są one wygodne w obsłudze (producent zawsze informuje jakie podzespoły można w danym komputerze stosować, więc wymiana części nie jest problematyczna). Dodatkowo, gotowe komputery sygnowane logiem danej firmy, zawsze są optymalizowane. Co oznacza, że sprzęt nie tylko zajmie mniej miejsca, ale też z takich samych podzespołów potrafi wyciągnąć więcej, niż składany przez domorosłego informatyka komputer.
Monitory używane można kupić już za 40 zł. Zależnie od tego, do czego będziemy stosować sprzęt, ceny takiej elektroniki będą wynosić do 500 zł (za lepszej jakości matryce). Nowy monitor o takich parametrach, to koszt minimum 1700 zł.