W jakich sytuacjach możemy ubiegać się o odszkodowanie od linii lotniczych?

Lot samolotem to jedna z najchętniej wybieranych form podróżowania. Umożliwia on bowiem szybkie i komfortowe dotarcie do miejsca docelowego. Podczas podróży samolotem zdarzyć się może jednak sytuacja, gdy lot nie przebiegnie zgodnie z planem. W takich przypadkach pasażerom linii lotniczych przysługuje prawo do stosownego odszkodowania. Warto więc wcześniej dowiedzieć się, kiedy można się o nie ubiegać.

Kiedy warto walczyć o odszkodowanie?

Prawo do odszkodowania przysługuje przede wszystkim pasażerom, których lot został odwołany czy opóźniony o co najmniej 3 godziny lub odmówiono wpuszczenia na pokład ze względu na zbyt dużą ilość sprzedanych biletów. Te przepisy dotyczą wszystkich krajów Unii Europejskiej. Wysokość takiej rekompensaty może wahać się w granicach między 125 a 600 euro. Dokładna wysokość odszkodowania zależy w głównej mierze od odległości, jaka miała zostać pokonana. Im była ona dłuższa, tym odszkodowanie może być wyższe. Warto jednak mieć na uwadze to, że odszkodowanie nie przysługuje wtedy, gdy lot opóźnił się lub nie odbył z przyczyn, które są niezależne od przewoźnika. Tak więc nagłe pogorszenie pogody, strajk pracowników lotniska czy zmiana trasy wywołana konfliktem zbrojnym są sytuacjami, w których nie należy się rekompensata za lot. Prawo do ubiegania się o odszkodowanie dotyczy zarówno linii rejsowych oraz czarterowych. Jeśli więc przydarzyła nam się taka sytuacja, gdy nasz lot nie odbył się, bardzo opóźnił lub nie mogliśmy wejść na pokład z przyczyn od nas niezależnych, warto postarać się o odszkodowanie.

Be the first to comment

Zostaw komentarz

Twój e-mail na pewno nie zostanie opublikowany.


*


czternaście − osiem =