Czy lokalizacja biura ma wpływ na renomę firmy?

Lokalizacja powinna być jednym z najważniejszych czynników decydujących o wyborze siedziby dla biura. Właściwie dobrana wpływa bowiem na łatwiejsze funkcjonowanie firmy i pozwala w znacznym stopniu obniżyć koszty prowadzenia działalności (co prowadzi do zwiększenia konkurencyjności na rynku). Ma również ogromne znaczenie w kontekście renomy przedsiębiorstwa, bo prestiż danej ulicy czy dzielnicy staje się swoistą wizytówką. Zdecydowanie najlepiej jest posiadać biuro w centrum Warszawy, choć oczywiście mogą sobie na to pozwolić jedynie największe i najbogatsze podmioty.

Jak Cię widzą, tak Cię piszą

Biuro, czyli główna siedziba danej firmy, stanowi miejsce spotkań jej przedstawicieli z ważnymi kontrahentami i potencjalnymi pracownikami, w związku z czym powinno być reprezentatywne i zlokalizowane w prestiżowym punkcie. Najbardziej pożądana jest lokalizacja w biznesowym centrum dużego miasta i na dodatek w nowoczesnym biurowcu. Niestety wiele przedsiębiorstw może o tym jedynie pomarzyć z powodu ograniczonych zasobów finansowych.

Alternatywnym rozwiązaniem jest wynajęcie lokalu w dzielnicy, w której funkcjonuje ogromna liczba restauracji, obiektów handlowych oraz usługowych czy klubów sportowych, ponieważ jest tam w znacznym stopniu ułatwiony kontakt z klientami. Ogromne znaczenie przy wyborze konkretnej lokalizacji ma przede wszystkim obecność odpowiedniej liczby miejsc parkingowych i doskonała dostępność komunikacyjna (przystanki autobusowe i tramwajowe, dworzec kolejowy), a także dobra widoczność z ulicy. Należy zatem koniecznie unikać obiektów znajdujących się np. w głębi podwórek oraz pod wiaduktami.

Be the first to comment

Zostaw komentarz

Twój e-mail na pewno nie zostanie opublikowany.


*


5 × 3 =