Istnieje wiele sposobów, aby pomóc osobom niepełnosprawnym w skuteczniejszym komunikowaniu się, począwszy od prostych udogodnień, takich jak otrzymanie aparatu słuchowego lub skorzystanie z pomocy psa służbowego, po bardziej złożone kwestie, takie jak zapewnienie, że osoby z autyzmem rozumieją wskazówki społeczne lub upewnienie się, że osoby, które nie mogą mówić, przekazują swoje potrzeby za pomocą technologii.
Jeśli pomagasz osobie niepełnosprawnej, pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, jest zapytanie jej, jakiej pomocy potrzebuje. Następnie należy uważnie słuchać i realizować ich prośby. Łatwo jest założyć, że osoba niepełnosprawna chce czegoś, co w rzeczywistości nie jest pomocne, gdy o to prosi – dlatego ważne jest, aby zadawać pytania, jeśli nie jesteś pewien, czego chce. Na przykład, osoba korzystająca z wózka inwalidzkiego może potrzebować pomocy przy wsiadaniu i wysiadaniu z niego, ale nie oznacza to, że będzie chciała Twojej pomocy za każdym razem, gdy będzie z niego korzystać – tylko wtedy, gdy będzie to konieczne.
Kiedy pracujesz z osobą niepełnosprawną, komunikacja z nią może być trudna. Możesz nie wiedzieć, jak z nimi rozmawiać lub możesz czuć się niekomfortowo. Oto kilka wskazówek dotyczących komunikowania się z osobami niepełnosprawnymi:
1.Mów wyraźnie i powoli.
2.Używaj krótkich zdań i prostych słów.
3.Nie krzycz lub nie krzycz na osobę. Może to być dla niej bardzo przerażające i denerwujące.
Takie zabiegi to likwidacja barier w komunikowaniu się.