Zakup nieruchomości – jakie formalności muszą być spełnione przed finalizacją transakcji?

Kupno mieszkania lub domu wiąże się z wieloma wymogami natury prawnej. Kompletując dokumenty niezbędne do przeprowadzenia transakcji, należy pamiętać o ich wnikliwej analizie. Transparentna transakcja, jasny stan prawny nabywanej nieruchomości oraz brak obciążeń lub problemów ze współwłasnością pomogą uniknąć kłopotów z prawem do własności w kolejnych latach. Sprawdźmy, jakie formalności należy załatwić przed kupnem mieszkania, domu lub działki i kto może pomóc nam w trakcie spisywania umowy kupna-sprzedaży. 

Księgi wieczyste – co każdy inwestor powinien o nich wiedzieć?

Podstawą w trakcie spisywania umowy przedwstępnej, jak i dokumentu przyrzeczonego jest stan prawny nieruchomości, zawarty i opisany w księdze wieczystej sądu rejonowego, właściwego dla lokalizacji domu lub mieszkania. W księdze znajdują się informacje dotyczące właściciela budynku lub działki, ewentualnych obciążeń czy też niezgodności stanu prawnego ze stanem rzeczywistym. Dobrze, kiedy księgę przeanalizuje specjalizujący się w nieruchomościach prawnik, który wyłapie niejasności i nieścisłości, a nabywcę uchroni przed problemami. Adwokat podpowie także jakie inne dokumenty są wymagane, aby sfinalizować transakcję i wskaże właściwe urzędy lub będzie nas w nich reprezentował (starostwo powiatowe, urząd gminy, urząd skarbowy itp). Jeżeli potrzebujemy wsparcia inwestycyjnego na terenie województwa śląskiego warto zwrócić się o poradę i pomoc do doświadczonych prawników z kancelarii, którą znajdziemy pod adresem https://www.adwokatpolacik.pl/40,44,50,adwokat-nieruchomosci.html.

Be the first to comment

Zostaw komentarz

Twój e-mail na pewno nie zostanie opublikowany.


*


12 − 1 =