Jak kluczową rolę dla zdrowia seniorów może odegrać specjalista do spraw żywienia?

Osoby, które są w starszym wieku, powinny zrozumieć, że wraz z upływem lat zmienia się funkcjonowanie organizmu. Jego wnętrze wymaga bardziej świadomego podejścia jeśli chodzi o sposób odżywiania i inne przyzwyczajenia, mające wpływ na kondycję seniora. W tym okresie życia należy zwrócić uwagę między innymi na lekkostrawność spożywanych pokarmów. Ważne jest też zaspokojenie zapotrzebowania organizmu na właściwe produkty energetyczne, odpowiednie składniki odżywcze oraz właściwą ilość płynów.

Przede wszystkim dieta

Bardzo istotną rzeczą dla osoby starszej wiekiem jest urozmaicona dieta. Ważną rolę odgrywa w tym osoba dietetyka, taka jak np. z następującej witryny https://rehasanka.pl/dietetyk-dla-seniorow/. Pomoże ona dobrać właściwy rodzaj pokarmów, by można było zachować dobrą kondycję na długie lata. Na co szczególnie muszą zwrócić uwagę osoby starsze? W tym okresie życia najlepiej spożywać 5 lub 6 posiłków dziennie co 3 godziny. Będą to mniejsze porcje pokarmu rozłożone na cały dzień. Należy unikać potraw pieczonych lub smażonych. Dania gotowane na parze lub w wodzie będą bardziej przyswajalne. Podstawą diety w tym wieku są warzywa. Mogą występować w formie przetartej, duszonej lub gotowanej. Istotne są też ryby.

Ważna rola aktywności ruchowej

Innym pożądanym elementem życia seniora jest ruch na świeżym powietrzu. Niektóre osoby rezygnują z tego, gdyż zmniejsza się ich sprawność ruchowa. Ale należy pamiętać, że zminimalizowanie aktywności będzie się przyczyniało do coraz większego zastania organizmu. Warto też zwrócić uwagę na to, że osoby starsze spożywają mniej płynów. Jest to bardzo niebezpieczna sytuacja, która może doprowadzić do odwodnienia organizmu.

Be the first to comment

Zostaw komentarz

Twój e-mail na pewno nie zostanie opublikowany.


*


dziesięć + 19 =