Konwerter momentu obrotowego jest płynnym sprzęgłem, które zapewnia połączenie między silnikiem pojazdu a skrzynią biegów. Znajduje się między silnikiem a skrzynią biegów w układzie napędowym, i pozwala automatycznej skrzyni biegów do pracy przy innych prędkościach niż silnik. Zmiennik momentu obrotowego pomaga również ustabilizować obroty silnika poprzez utrzymanie stałej prędkości obrotowej silnika podczas zmiany biegów.
Konwertery momentu obrotowego były używane w samochodach od lat 20-tych, ale stały się powszechne w pojazdach osobowych dopiero w latach 40-tych, kiedy producenci samochodów zaczęli zastępować ręczne skrzynie biegów automatycznymi. Obecnie prawie wszystkie nowe samochody są w nie wyposażone, jednak niektóre nowoczesne pojazdy sportowe nadal korzystają z manualnych skrzyń biegów, ponieważ zapewniają one lepsze osiągi niż automaty.
Konwerter momentu obrotowego składa się z czterech głównych elementów: wirnika pompy (który pobiera płyn ze skrzyni biegów), stojana pompy (który zawiera łopatki kontrolujące przepływ płynu), wirnika turbiny (który napędza moc z pompy) i stojana turbiny (który kontroluje przepływ płynu). Gdy ciśnienie płynu wzrasta wewnątrz obudowy konwertera momentu obrotowego z powodu zwiększonych obrotów silnika (prędkość obrotowa silnika), płyn przemieszcza się przez przejścia w łopatkach i stojanach, aż osiągnie wyższe ciśnienie po drugiej stronie tych urządzeń, co powoduje, że obraca się szybciej.