Druk materiałów reklamowych to ważna część marketingu określana jako bezpośrednia. Pomimo intensywnego rozwoju branży cyfrowej, klasyczne formy reklamy takie jak ulotki czy banery wciąż cieszą się dużą popularnością i skutecznością. Dzięki nim można bezpośrednio dotrzeć do klienta, a także wyróżnić się na tle konkurencji. Najważniejsze jest efektywne wykorzystanie tego środka przekazu. Aby tak się stało, należy skoordynować działania zespołu kreatywnego, który tworzy koncepcję, grafika, managerów, jak i pracowników drukarni. Nawet najlepszy projekt można zniszczyć, jeśli praca drukarni jest nieodpowiednia. W ten sposób można stracić nie tylko cenny czas, ale również pieniądze. W skrajnych przypadkach takie błędy mogą kosztować nawet utratę wizerunku czy wiarygodności firmy. Wszystko to pokazuje, jak ważny jest estetyczny i prawidłowo wykonany druk w zakresie skutecznych działań marketingowych.
Wybierając zatem drukarnię, należy szukać takiej, która wspiera klienta na każdym etapie realizacji- od projektu aż do wydruku. Warto zwrócić uwagę, jakim zapleczem dysponuje, czy pracownicy posiadają odpowiednie doświadczenie, a także jakie technologie wykorzystują. Jednym z ważnych etapów pracy drukarskiej jest (Desktop Publishing) DTP druk dzięki niemu jest precyzyjnie przygotowany, co pozwala uniknąć kosztownych w skutkach pomyłek. W rzeczywistości to proces komputerowego przygotowania projektu do druku, który zapisywany jest w pliku postscriptowym (PS) lub pliku PDF.