Jak działa system Airmatic i czy nie straszne są mu nawet polskie drogi?

Drogi w naszym kraju stają się coraz lepsze, jednak dotyczy to przede wszystkim głównych tras. Poza autostradami, drogami krajowymi i wojewódzkimi, stan nawierzchni nie zawsze jest powodem do dumy. Nie dziwi więc fakt, że spora część kierowców szuka takich aut, które będą w stanie zapewnić im komfort jazdy nawet na gorszych trasach. Czy dobrą odpowiedzią jest system zawieszenia pneumatycznego Airmatic, jakie stosuje się w Mercedesach?

Zasada działania

Na początku sprawdźmy na czym w ogóle takie rozwiązanie polega. Otóż jest to system będący dość wierną kopią zawieszeń stosowanych w ciężarówkach i autobusach. Zamiast standardowych elementów, takich jak sprężyny oraz amortyzatory, mamy miechy pneumatyczne. Są to elastyczne poduszki, które po napompowaniu sprężonym powietrzem spełniają funkcję obydwu tych elementów, obecnych w tradycyjnym zawieszeniu. Robią to jednak w sposób o wiele bardziej komfortowy dla kierowcy, jak posiadający ten system Mercedes W211 Zawieszenie pneumatyczne jest więc ogólnie rozwiązaniem bardzo chwalonym.

Jazda po dziurach

Trzeba też wspomnieć o możliwości zmiany prześwitu podwozia. Działanie to umożliwia dźwignia umieszczona na konsoli środkowej. Dzięki temu, przejeżdżając po bardzo zniszczonej drodze, nie ryzykujemy urwania koła bądź rury wydechowej, ponieważ spód pojazdu znajduje się znacznie wyżej. Pozwala to także na jazdę w lekkim terenie. Jest to jedna z największych zalet zawieszenia Airmatic W211, jak i pozostałe modele wyposażone w ten układ, mają też system samodzielnego poziomowania. Nawet gdy włożymy dużo ciężkich przedmiotów do bagażnika, tył nie ugnie się, jak miałoby to miejsce przy tradycyjnym zawieszeniu. Czujniki szybko wykryją przechył i doprowadzą powietrze do tylnych miechów, by nadwozie wróciło do prawidłowego poziomu.

Be the first to comment

Zostaw komentarz

Twój e-mail na pewno nie zostanie opublikowany.


*


5 × dwa =