Jaka ryba na diecie – co warto wiedzieć?

W Polsce ryba nie jest częstym daniem na stole. Dzieje się tak dlatego, że bardziej gustujemy w różnego rodzaju mięsach i ich przetworzonych wyrobach. Okazuje się jednak, że spożywanie produktów rybnych ma duży wpływ na naszą kondycję i zdrowie. Specjaliści od żywienia są zdania, że powinny one pojawiać się w naszym menu przynajmniej dwa razy w tygodniu. Dobrze przyrządzona i doprawiona będzie nie tylko zdrowotnym urozmaiceniem na naszym stole, ale przede wszystkim smakowitym kąskiem.

Źródło wielu witamin i pierwiastków

Ryby można podzielić na dwie podstawowe grupy, chude i tłuste. I jedna i druga są bardzo ważne jeśli chodzi o odżywianie. Zakupione w sprawdzonym sklepie https://lokalneo.pl/ryby-i-przetwory-rybne-150 korzystnie wpłyną na nasze zdrowie. Do tłustych przedstawicieli tych zwierząt można zaliczyć śledzia, sardelę, węgorza, łososia, pstrąga, karpia i lina. Są one bardzo dobrym źródłem witaminy A, D i E, a także kwasów tłuszczowych nienasyconych. Chude gatunki to, sandacz, dorsz, tuńczyk, mintaj, i morszczuk. Dostarczą nam sporo dobrze przyswajalnego białka. Poza tym zawierają selen, jod, żelazo, cynk, miedź i magnez.

Dla wzmocnienia odporności

Warto pamiętać, że ludzki organizm nie jest w stanie samodzielnie produkować wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. Dlatego trzeba je dostarczać wraz z odpowiednią dietą. Są one ważnym składnikiem budulcowym w układzie nerwowym. Poza tym przyczyniają się do powstawania błon komórkowych i kwasów tłuszczowych z rodziny omega. Dzięki temu organizm staje się silniejszy jeśli chodzi o odporność.

Be the first to comment

Zostaw komentarz

Twój e-mail na pewno nie zostanie opublikowany.


*


trzy + trzynaście =